سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان
سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان

بازپس گیری فرودگاه عدن از دست متجاوزان



ارتش و کمیته‎های مردمی یمن با وجود حملات هوایی رژیم سعودی، فرودگاه بین المللی عدن را از کنترل عناصر القاعده و نیروهای مسلح طرفدار رئیس‎ جمهور مستعفی خارج کردند.   
در این درگیریها، شماری از تروریست های القاعده  به هلاکت رسیدند و تعدادی خودرو و مقادیر زیادی موشک های حرارتی را به غنیمت نیروهای مردمی درآمد.


سخنگوی جنبش انصار الله یمن اعلام کرد : ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ابتکار عمل را در عدن به دست گرفته‌اند.

محمد عبد السلام افزود: تحولات عدن نشان داد مزدوران وابسته به متجاوزان و عناصر القاعده در عدن و شهرهای دیگر مقبولیت ندارند .

این مسئول جنبش انصار الله گفت : پیشروی محدود و شکست خورده آنان در چند منطقه محدود با توجه به حجم هزینه‌ها ، حجم تبلیغات و حجم آتشبارهای سنگین دریایی و هوایی قابل قیاس نیست تا جاییکه جنگنده ها فقط ظرف 24 ساعت عدن را 200 بار بمباران و طی آن از بمبهای گازی و خوشه ای استفاده کردند.

عبد السلام تصریح کرد : روشن شده است که دشمن در طول بیش از 115 روز هیچ پیروزی قابل توجهی به غیر از کشتار و ویرانگری به دست نیاورده است به همین سبب تلاش می‌کند با جنگ رسانه ای و روانی متکی به پیشروی غیر واقعی و شکننده آن را جبران کند.

محمد عبد السلام تصریح کرد : تحولات عدن نشان داد اعلام آتش بس از طرف سازمان متحد باعث نمی شود که این سازمان از دست داشتن در ادامه تجاوز به یمن تبرئه شود زیرا سازمان ملل خواسته یا ناخواسته در انداختن یمن در دام آتش بس نقش گمراه کننده ایفا کرده است .

 وی افزود: چرا سازمان ملل که مدعی آتش بس است در قبال ائتلاف تجاوز که به آتش بس پایبند نبوده موضعگیری نکرده است و حتی متجاوزان حملات خود را در عدن تشدید کرده‌اند و سازمان ملل فقط به ابراز تأسف به سبب نقض آتش بس بسنده کرده و هیچ مسئولیتی را علیه طرف لجوج و متجاوز متوجه نکرده است .


در تحولی دیگر، نوزده یمنی در دو حمله جنگنده های عربستان سعودی به مناطق مسکونی استان صعده در شمال یمن شهید شدند. 


جنگنده های عربستانی در دو نوبت محله مسکونی آل مقنع را در شهرستان منبه استان صعده یمن بمباران کردند که بر اثر این حملات نوزده نفر شهید و چند نفر زخمی شدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد