سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان
سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان

حفظ توافق؛ پیش‌نیاز اجرای کامل برجام

دبیر شورای عالی امنیت ملی؛
شمخانی با اشاره به اجرای سریع تعهدات ایران در برجام، حفظ توافق را پیش‌نیاز اجرای کامل آن دانست.
حفظ توافق؛ پیش‌نیاز اجرای کامل برجام

  به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در دیدار کریستین ینسن، وزیر امور خارجه دانمارک، اظهار داشت: تلاش برای طراحی تحریم های جدید و محدود کردن توانمندی‌های دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران، ضمن توسعه بی اعتمادی و ایجاد واکنش شدید ازجانب دولت و ملت ایران، اقدامی در مسیر تخریب برجام است.


وی با ابراز امیدواری برای عینیت یافتن آثار مثبت تبادل هیئت های سیاسی و اقتصادی در توسعه مناسبات همه جانبه میان ایران و کشورهای اروپایی گفت: با توجه به مناسبات دوستانه میان دو کشور، زمینه های لازم به منظور افزایش مشارکت دانمارک در حوزه سرمایه گذاری و همکاری های فناورانه در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی ایران فراهم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با محکوم کردن اعدام شیخ نمر باقر النمر به دست عربستان سعودی، این اقدام را ناشی از زیر پا گذاردن همه هنجارهای انسانی، دینی و قانونی دانست و افزود: به شهادت رساندن یک عالم دینی که هیچ گونه اقدام براندازانه و غیرقانونی انجام نداده و تنها سلاح او ارشاد، نصحیت و تبلیغ عدالت و آزادگی بوده است مصداق انکارناپذیر جنایت علیه عالم بشری است.

شمخانی همچنین با اشاره به برخی اقدامات مشکوک در تعرض به مکان‌های دیپلماتیک عربستان در تهران و مشهد، ضمن تقبیح اینگونه اعمال غیرقابل قبول، بر عزم دستگاه‌های مسئول کشور در رسیدگی سریع قضایی به این موضوع و مجازات عاملان آن تاکید کرد.

وی فضاسازی دولت و رسانه‌های وابسته به حکومت سعودی برای سوءاستفاده از این رخداد را به منظور بحران سازی و سرپوش گذاردن بر اقدامات گسترده و انکارناپذیر این کشور در ایجاد، گسترش و حمایت از گروه‌های تروریستی، مصداق فرار به جلو خواند و اظهار داشت: ثبات و امنیت منطقه از رهگذر آتش افروزی حکومت سعودی و استفاده ابزاری این کشور از تروریسم در مخاطره جدی قرار گرفته و اقدامات سوء این کشور آثار مخربی در آسیا، اروپا و امریکا داشته است.

شمخانی با تبیین آثار مخرب حضور نظامی غرب در افغانستان، عراق و سوریه که به رشد و گسترش تروریسم و افراط‌گرایی منجر شده است، آگاهی و اقدام غرب از توسعه تهدید فزاینده تروریسم را بسیار دیرهنگام و نامتناسب دانست و افزود: شکل گیری اقدامات گسترده تروریستی در کشورهای غربی ناشی از بی توجهی غرب به ضرورت خشکاندن منابع مالی، تسلیحاتی و انسانی در کانون‌های تولید تروریسم در برخی کشورهای هم‌پیمان غرب در منطقه است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با انتقاد از حضور و فعالیت برخی گروه‌های تروریستی تجزیه طلب در خاک دانمارک و فعالیت آنان علیه جمهوری اسلامی، خواستار رسیدگی و جلوگیری از ادامه اینگونه اقدامات ازجانب دولت این کشور شد.

کریستین ینسن، وزیر امور خارجه دانمارک نیز در این دیدار، با تقدیر از تلاش های مؤثر جمهوری اسلامی ایران برای اجرای دقیق تعهدات برجام گفت : اقدام اخیر امریکا در تدوین قانون محدودیت صدور روادید، غیرضروری و عاملی بازدارنده در توسعه مناسبات اقتصادی با ایران است.

وی با تاکید بر قصد دانمارک برای توسعه مناسبات همه‌جانبه با ایران در فضای پسابرجام افزود: زمینه‌های گسترده‌ای برای پایه‌گذاری همکاری‌های جدید اقتصادی و فنی میان ایران و دانمارک وجود دارد که باید با تلاش مشترک برای فعال کردن آن اقدام کنیم.

وزیر امورخارجه دانمارک با اشاره به موضع قاطع این کشور در محکومیت دولت عربستان سعودی در زمینه اعدام شیخ باقر النمر گفت: بی‌توجهی عربستان سعودی به حقوق قانونی مخالفان و برگزار نشدن دادگاه‌های عادلانه و استفاده از ابزار اعدام برای سرکوب آنان به هیچ وجه پذیرفته شده نیست.

وی با ابراز خرسندی از حضور ایران در مذاکرات سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه از آمادگی دانمارک برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با تروریسم و کمک به فرایند سیاسی در سوریه خبر داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد