سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان
سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان

۲۰ درصدتامین سلامت مردم، مربوط به وزارت بهداشت



۸۰ درصد سلامت مردم در گرو عملکرد سایر دستگاه هاست و تنها ۲۰ درصد تامین سلامت مردم مربوط به وزارت بهداشت است که برای رسیدن به نقطه مطلوب نیز فاصله زیادی داریم.   

دکتر هاشمی در اجلاس شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه های اجرایی به برخی مشکلات و عقب ماندگی های حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: علیرغم اینکه حوزه سلامت جزو اولویت های اول دولت شده است و مقام معظم رهبری نیز تاکید کرده اند که بیمار نباید دغدغه ای جز رنج بیماری داشته باشد، متاسفانه در حال حاضر با کمبود 80 هزار تخت بیمارستانی و کمبود فوق العاده نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: مردم برای دریافت خدمات در اقصی نقاط کشور مطالبات به حقی دارند و فاصله زیادی با خدمات مطلوبی که باید در اختیار مردم قرار گیرد داریم.

وزیر بهداشت گفت: مشکل ما حقوق شهروندی است که همه درباره آن صحبت می کنند ولی کمتر به آن توجه می شود در حالیکه یکی از مهمترین وظایف حکومت‌ها و دولت‌ها تامین حقوق مردم است.

دستگاه های دیگر، متولی تامین سلامت



وزیر بهداشت با اشاره به اینکه حوزه سلامت از جمله حوزه‌هایی است که مردم از سنین مختلف و از قبل از تولد و تا قبل از مرگ با این حوزه ارتباط دارند گفت: بسیاری از موضوعات از جمله ناامنی جاده‌ها، آلودگی هوا و تغذیه که دستگاه های دیگر متولی تامین آن هستند با سلامت مردم سروکار دارد.

هاشمی افزود: اگر اقتصاد پر رونق شود اشتغال رونق پیدا می کند و بیماری های اعصاب و روان و میزان طلاق ها کاهش می یابد و در نتیجه سلامت و نشاط اجتماعی افزایش می یابد.

وی افزود: اگر در 30 سال گذشته قوانین به درستی اجرا می شد و تفاسیر متفاوت از قانون وجود نداشت مردم به دنبال واسطه و پارتی برای پیشبرد امورشان در دستگاه های دولتی نبودند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در حوزه پزشکی لازم است علاوه بر گیرندگان خدمات، حقوق ارائه دهندگان خدمات نیز رعایت شود گفت: در هیچ کجای دنیا پزشکان را بعد از گذراندن دوره خدمات سربازی برای گذراندن طرح به اجبار به جاهای دیگر نمی فرستند در حالی که ما پزشکان را به مدت چهار سال، متخصصین را به مدت هشت سال و فوق متخصصین را به مدت شش سال به اجبار به طرح می فرستیم و انتظار رفتار شایسته با مردم داریم.

هاشمی به موضوع احتمال ابتلای پزشکان به بیماری به دلیل برخورد و تماس مداوم آن ها با بیماران اشاره کرد و افزود: در این گونه موارد نیز هیچ حمایتی از پزشکان نمی شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مورد فوت بیمار قاضی که تخصص کافی از حوزه پزشکی ندارد می تواند برای پزشکان حکم زندان صادر کند.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس جهاد سازندگی گفت: هدف از تأسیس این نهاد در اوایل انقلاب اسلامی دوری از بوروکراسی اداری و پیشبرد امور مردم با چابکی و سرعت بیشتر بود و امیدواریم در حال حاضر هم بتوانیم امکاناتی را در حوزه سلامت فراهم نماییم تا کارهای مردم به راحتی و سرعت پیش برود و حقی از آنان تضییع نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد