سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان
سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان

تدارک بازار برای استقبال از ماه مبارک رمضان



نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان درصدد فراهم کردن کالاهای پرتقاضای مردم هستند.   علی فاضلی رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به تامین اجناس مورد نیاز مردم در استانه ماه مبارک رمضان می گوید : با توجه به شرایط بازار امسال نیازی به برگزاری نمایشگاههای موسوم به ضیافت نیست و مردم به راحتی می توانند نیازهای خود را از واحد های صنفی تامین کنند.

قاسمعلی حسنی عضو هیات مدیره اتحادیه بنکداران نیز می گوید : با توجه به تجارب برگزاری نمایشگاههای سالهای گذشته امسال براساس بخشنامه ای که از سوی اتاق اصناف ابلاغ شده ، قرار است فروشگاههایی با تخفیف ویژه برای عرضه کالا اقدام کنند که این کار اغاز شده است.

وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی تدارک ویژه ای برای تامین محصولات مورد نیاز مردم در استانه ماه مبارک رمضان دیده است.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاوری  از ذخیره سازی هشتاد هزار تن گوشت مرغ در سردخانه ها خبر می دهد و می افزاید : ذخیره سازی مرغ از نیمه دوم فروردین با محوریت شرکت پشتیبانی امور دام اغاز شده و تاکنون بیش از 20 هزار تن مرغ مازاد برمصرف بازار  خریداری شده است و این روند

ادامه دارد.

وی افزود : با تدابیر پیش بینی شده مرغ کافی برای عرضه در ماه مبارک رمضان و کنترل بازار

ذخیره سازی شده است.

آقای یاسائی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور نیز می گوید : ذخیره سازی مرغ برای ماه مبارک رمضان آغاز شده است و هر شب 800 تا هزار کیلو مرغ خریداری و ذخیره می شود.

سیدمحمد موسوی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران هم از آماده سازی عرضه حدود 46 هزار تن کالای اساسی مورد نیاز شهروندان تهرانی در فروشگاه های زنجیره ای و میادین میوه و تره بار در ماه مبارک رمضان با قیمت مصوب خبر می دهد.

وی با اشاره به اینکه ذخیره کافی برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز وجود دارد، می افزاید :

در استان تهران در روزهای ماه مبارک رمضان 30 هزار تن گوشت مرغ منجمد و هزار تن گوشت گوساله منجمد وارداتی با همکاری اداره کل پشتیبانی امور دام استان در میادین میوه و تره بار فروشگاه های زنجیره ای، اتحادیه ها و تعاونی های مصرف توزیع می شود.

موسوی می گوید : مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 5100 تومان عرضه می شود و گوشت قرمز منجمد نیز با قیمت مصوب برای گوشت ران هر کیلو 21 هزار و 200 تومان، سردست هر کیلو 21 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت گردن نیز 20 هزار و 500 تومان و آماده توزیع است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران درباره توزیع گوشت گرم مرغ افزود: نیاز بازار استان تهران به گوشت گرم مرغ روزانه 950 تا هزار تن است که هم اکنون 1400 تا 1600 تن در روز تولید و عرضه می شود ، بنابراین باتوجه به ثبات در تولید و قیمت، توزیع گوشت گرم مرغ به برنامه ویژه ای نیاز ندارد.

موسوی اضافه می کند : بر اساس قراردادی که با مدیریت سازمان تعاون روستایی و شرکت غله استان تهران داریم 5 هزار تن برنج محلی ایرانی با برند طارم صدری و هاشمی با قیمت هر کیلو 6500 تومان و 7150 تومان آماده توزیع است.

وی خاطرنشان می کند : علاوه بر این شرکت بازرگانی منطقه یک استان تهران نیز 60 هزار تن برنج وارداتی را برای توزیع در بازار مبارک رمضان در اختیار دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران همچنین از توزیع 1500 تن خرما در ماه مبارک رمضان خبر داده است و می گوید : 8300 تن شکر با قیمت هر کیلو 2100 تومان در شرکت غله استان موجود است و در صورت نیاز در اختیار شبکه توزیع قرار می گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران می افزاید : 670 واحد صنفی در طرح تنظیم بازار مبارک رمضان همکاری می کنند.

علوی مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند با اشاره به  تخفیف ویژه این فروشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان می گوید : امسال در این فروشگاه ها خوار و بار، مواد غذایی، لوازم و پوشاک با 5 تا 50 درصد تخفیف عرضه می شود.

وی می گوید : بیشترین تخفیف ها مربوط به مواد غذایی از جمله روغن ، گوشت،  ماکارونی و مرغ است که تقاضای خانواده ها در ماه مبارک رمضان بیشتر است.

علوی اضافه می کند: چهار هزار قلم کالا و مواد غذایی مشمول این تخفیف ها می شود.

مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند می افزاید : یک ساعت به زمان کار فروشگاه ها در ماه مبارک رمضان افزوده شد و پنج فروشگاه از جمله بیهقی، بهاران 1 و  2 ، بوستان و آزادگان در ماه مبارک رمضان 24 ساعته فعال خواهند بود."

خانم نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران  هم از آغاز بازرسی کالاها در سطح بازار در آستانه ماه مبارک رمضان خبر  می دهد و می گوید : همه کالاهای پرتقاضای مردم در این ماه کنترل و بازرسی می شود و پایان ماه مبارک رمضان نتایج آن اعلام خواهد شد.

امید شهرآبادی رئیس گشت های مشترک اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران نیز  از فعالیت 12 ساعته تعزیرات حکومتی در ایام ماه مبارک رمضان برای رسیدگی به تخلفات خبر داده است.

وی می افزاید: در ماه مبارک رمضان در طول هفته 14 گشت و در روزهای پنجشنبه و جمعه و همین طور روزهای تعطیل 20 گشت مشترک در سطح شهر به تخلف ها رسیدگی خواهند کرد.

شهرآبادی می گوید : این گشت ها از ساعت 10 تا 22 ادامه خواهد داشت اما در گشت های صبح عمده فعالیت در زمینه قاچاق و امور بهداشتی و دامپزشکی خواهد بود و در نوبت عصر با توجه به اینکه خرید مردم افزایش پیدا می کند به تخلف های تعزیراتی نظیر کم فروشی و گرانفروشی خواهیم پرداخت.

وی می افزاید : این گشت ها با همراهی بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف تهران و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی و دامپزشکی برگزار می‌شود و تمرکز ما بر سلامت کالا و خدمات عرضه شده و رعایت قوانین صنفی به ویژه در مورد گوشت،مرغ، شیرینی، آش و حلیم و لبنیات خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد