سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان
سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان

فردا؛ بحران یمن روی میز ژنو



احمد فوزی سخنگوی سازمان ملل: رایزنی های تحت نظارت سازمان ملل متحد برای یافتن راه حل سیاسی برای مناقشه یمن دوشنبه صبح در ژنو آغاز خواهد شد.   به نقل ازخبرگزاری فرانسه از ژنو ، وی در گفتگو با خبرنگاران گفت :« ما انتظار داریم که طرف ها فردا برای آنچه ما آن را رایزنی های ژنو می نامیم در این شهر حضور داشته باشند.»

وی افزود:« دو هیئت یمنی قرار است یکشنبه شب وارد یمن شوند اما اذعان کرد «تغییرات زیادی در 48 ساعت گذشته وجود داشته است .»

هیئت انصارالله امروز وارد ژنو خواهد شد

همزمان شبکه المیادین گفت: پیگیری های سازمان ملل متحد و میانجی گری عمان در ارتباط با انصارالله موجب خوش بینی هایی شده است و بر همین اساس تقریباً اطمینان وجود دارد که هیئت انصارالله امروز وارد ژنو خواهد شد و براین اساس کنفرانس یمنی ها فردا برگزار خواهد گردید.

این گزارش می افزاید :کمتر از 24 ساعت تا زمان برگزاری نشست گروههای یمنی که سازمان ملل متحد خواهان برگزاری آن شده باقی مانده اما نحوه برگزاری این مذاکرات هنوز در هاله ای از ابهام است.

این درحالیست که اعضای تیم سازمان ملل در این مذاکرات به آن خوشبین هستند.

تاکنون فقط اعضای هیئت اعزامی از ریاض یعنی هیئت عبدربه منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی وفراری یمن) به ژنو رفته اند.

هیئت صنعا که متشکل از احزاب و نیروهای داخل یمن است هنوز تصمیم نهائی خود را به سازمان ملل اعلام نکرده اند و احتمالاً طی ساعات آینده تصمیم نهائی برای برگزاری یا عدم برگزاری این کنفرانس اتخاذ خواهد شد.

راهپیمایی  دهها هزار یمنی در محکومیت تجاوز

 شبکه تلویزیونی المسیره نیز اعلام کرد : راهپیمایی  دهها هزار یمنی در محکومیت تجاوز رژیم آل سعود به یمن در صنعاء آغاز شده است در حالیکه تظاهرکنندگان شعار مرگ برمرگ آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود سر می دهند.

این راهپیمایی  با شعار « محاصره و تجاوز مشروعیت ندارد»  به دعوت کمیته عالی انقلاب یمن برگزار شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد