سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان
سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان

رشد ۲۴ درصدی صادرات غیرنفتی



سخنگوی دولت از رشد ۲۴ و دو دهم درصدی صادرات غیرنفتی در ۱۰ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، آقای نوبخت در دومین همایش جهت‌گیری های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد، گفت: در این مدت با احتساب میعانات گازی، 42 میلیارد و 580 میلیون دلار صادرات غیر نفتی رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد چهار درصدی اقتصادی در ماه‌های منتهی به پایان سال 93  افزود: پیش بینی می‌کنیم طبق برنامه ریزی ها، سال آینده کشور رشد 2 و نیم درصدی اقتصادی و چهار درصدی سرمایه گذاری را تجربه ‌کند.

نوبخت گفت: هنوز با اهداف برنامه پنجم و چشم انداز فاصله داریم که باید جبران شود به ویژه اینکه در سال های 91 و 92 به ترتیب با رشد اقتصادی منفی 6.8 و 1.9 درصد روبرو بودیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به در پیش بودن برنامه ریزی ها برای تدوین برنامه ششم افزود: این برنامه به لحاظ ماهوی و شکلی با برنامه پنجم تفاوت خواهد داشت.

وی با اشاره به تلاش مذاکره کنندگان برای تحقق منافع ملی در مذاکرات هسته ای افزود: برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و به نتیجه نرسیدن آن، برای اقتصاد کشور برنامه داریم.

نوبخت گفت: اعضای دولت هیچ کدام با آزمون و خطا عمل نمی کنند بلکه تجارب عملیاتی فراوانی در اختیار دارند که راه را برای پیشرفت امور هموار می کند.

سخنگوی دولت افزود: دولت مطمئناً در برنامه ششم مشکل صندوق ها را که سالهاست گریبانگیرشان هست حل خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد