سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان
سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان

جشنواره بزرگ وب و موبایل ایران



جشنواره و کنفرانس بزرگ وب و موبایل ایران، با حضور جمعی از فعالان آی تی در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران آغاز به کار کرد.   به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جشنواره که یکی از مهمترین اهداف آن توسعه و گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی در فضای مجازی امن و تجارت اینترنتی است، صدها شرکت داخلی گرد هم آمدند و ضمن ارائه جدیدترین تولیدات و برنامه های خود و تبادل اطلاعات با دیگر شرکت ها ، در جریان آخرین یافته ها و پیشرفت های این حوزه نیز قرار گرفتند.

در این جشنواره بنگاه ها ، مراکز علمی و تحقیقاتی ، کارشناسان و محققان ، استادان دانشگاه ها و مقامات دولتی نیز حضور دارند.

فارسی، سومین زبان اینترنت در زمینه تولید محتوا

به گفته کارشناسان، هم اکنون زبان فارسی سومین زبان اینترنت در زمینه تولید محتوا در جهان محسوب می شود و سایت های ایرانی هم در این زمینه بسیار موفق عمل کرده اند اما سهم کسب و کارهای ایرانی در قیاس با جهان ، حتی کشورهای مشابه و خاورمیانه بسیار پایین است.

بسیاری از کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که ظرفیت اقتصادهای مبتنی بر وب در ایران بسیار مطلوب است و طبق آمارهای ارائه شده ، کشورمان از نظر درصد رشد کارآفرینی در این حوزه مقام نخست را به خود اختصاص داده است لذا برگزاری این جشنواره می تواند در توسعه اقتصاد محیط اینترنتی کشور اثرات بسیاری داشته باشد.

در جشنواره و کنفرانس بزرگ وب و موبایل ایران بیش از حدود 12 هزار سایت ایرانی در 4 شاخه اصلی و 38 زیر گروه حضور دارند.

امسال تعداد شرکت کنندگان در جشنواره وب 50 درصد و تعداد شرکت کنندگان در کنفرانس موبایل ایران 20 درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

در این جشنواره سایت های برتر از سوی داوران ، انتخاب و معرفی خواهد شد.انتخاب برگزیدگان جشنواره وب ، امسال با حضور 100 داور به صورت آنلاین خواهد بود.

در بخش موبایل نیز بیش از 1300 اپلیکیشن فارسی حضور خواهد داشت.در این بخش 989 اپلیکیشن در پلتفرم اندروید ، 82 اپلیکیشن در پلتفرم آی او اس و 37 اپلیکیشن در پلتفرم ویندوزفون شرکت دارند.

جشنواره وب ایران با شرکت 50 سایت شروع به کار کرد و پس از شش سال اکنون این تعداد به 8 هزار و 200 سایت و در پنج بخش اصلی افزایش یافته است.

جشنواره و کنفرانس بزرگ وب و موبایل ایران که در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران در حال برگزاری است ، فردا نیز ادامه می یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد