سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان
سیاست روز (سیاسی نیوز )

سیاست روز (سیاسی نیوز )

موضوعات سیاسی ایران و جهان

لزوم ارتقا تفکر راهبردی کشور



دبیر شورای عالی امنیت ملی در نشست مشترک دبیر و معاونان این شورا با مسئولان مراکز پژوهشی و مطالعات راهبردی، بر ضرورت شکوفایی کانون‌های تفکر و ارتقای سطح تفکر راهبردی کشور تأکید کرد.    گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی حاکیست، علی شمخانی در این نشست با اشاره به الزامات فاصله گرفتن از روزمرگی و توسعه نظام تصمیم‌گیری راهبردی در کشور اظهار داشت: استفاده همزمان از ظرفیت‌های خبرگی و نخبگی درشناخت و تبیین مسائل و اولویت‌های اصلی کشور، ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

وی غفلت از اولویت‌های راهبردی و نبود انطباق میان فعالیت مراکز مطالعات راهبردی با نیازمندی‌های آینده کشور را همردیف با تهدیدات امنیت ملی دانست و افزود: راهکار مقابله با این تهدید، توسعه مشارکت مراکز راهبردی در تصمیم‌سازی و ارتقای سطح تفکر راهبردی در سطح امنیت ملی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: بی‌توجهی به نیازمندی‌ها و اولویت‌های کشور در فرایند توسعه و ارتقای مراکز مطالعات راهبردی، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی کشور را در مسیری خارج از پاسخگویی مؤثر به تهدیدات هدایت خواهد کرد.

وی با تشریح شرایط امنیتی منطقه و معیارهای دوگانه نظام سلطه در حمایت از تروریسم به اسم معارضان میانه‌رو و تشدید اسلام‌هراسی با عنوان ائتلاف مقابله با داعش، تبیین صحیح و راهبردی این تحولات را ازجمله وظایف نهادهای مطالعاتی دانست.

شمخانی افزود: رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین نماد تروریسم دولتی و با داشتن کارنامه سیاهی مانند جنایات غزه، کشتار صبرا و شتیلا و تجاوز به کشورهای همسایه خود، با فریب افکار عمومی و مظلوم‌نمایی سعی می‌کند رد پای خود را در ترورهای بین‌المللی پنهان و آن را به دیگران منتسب کند.

در این دیدار مسئولان مراکز مطالعات راهبردی حاضر در نشست نیز با تشریح فعالیت‌های خود به ارائه گزارشی از توانمندی‌ها و اقدامات انجام شده در عرصه پژوهش و مطالعات راهبردی پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد